*****به خود بنگريم، به اطرافمان، به خود بيانديشيم، به اطرافمان، توجيه‌گريها و فلسفه بافيها، شك و ترديدها، يأس و نااميديها را كنار بگذاريم، تصميم بگيريم، برخيزيم و حركت كنيم. هر جا كه هستيم، در هر سن و سالي، با هر عقيده و ديني... بياييم قبل از آنكه عالِم باشيم، دانشمند باشيم، مخترع و كاشف باشيم، تاجر و كاسب باشيم، كارگر و كارمند باشيم، سياستمدار و سياستگذار باشيم،...، انسان باشيم، انسان باشيم، انسان باشيم*****

پنجشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۵

سوئیس بی‌طرف هم ایران را تحریم کرد



آفتاب: سوئیس نیز به جمع کشورهای اجرا کننده قطعنامه تحریم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران پیوست. در همین راستا دولت سوئیس اعلام کرد تمام صادرات این کشور که می‌تواند در برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران مورد استفاده قرار بگیرد متوقف خواهد شد.
دولت سوئیس اعلام کرد این تحریم‌ها در چارچوب قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اجرا می‌شود. تحریم‌های سوئیس شامل صادرات پلوتونیوم و اورانیوم و همین‌طور کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با برنامه‌های ایران نیز خواهد بود. به گزارش خبرگزاری شینهوا در چارچوب این تحریم‌ها دارایی‌های 12 شهروند و 10 شرکت ایرانی که در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای هستند نیز مسدود می‌شود. بنا به این گزارش تحریم‌های سوئیس علیه ایران تنها دو روز پس از دیدار غیر رسمی وزیر خارجه این کشور با علی لاریجانی در مورد مساله هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. براساس مذاکرات مقامات دو کشور در برن، بر ضرورت حل دیپلماتیک بحران هسته‌ای ایران تاکید شد. بنا به گفته لاریجانی مقامات سوئیس در این دیدار گفته بودند مایلند نقش فعالتری در حل مساله ایران برعهده بگیرند.